Strona główna » Projekty » TUTORING

TUTORING

Szkoła społeczna Gdynia

TUTORING

Gdyńska Szkoła Społeczna została zakwalifikowana do ogólnopolskiego projektu pn. „Wychować człowieka mądrego. Wprowadzenie modelu pracy wychowawczej i resocjalizacyjnej z zastosowaniem metody tutoringu szkolnego jako profilaktyki pozytywnej problemów w polskiej szkole”.

Realizacja – listopad 2016-grudzień 2018

Celem projektu jest wdrożenie nowoczesnych form pracy z uczniem, opartych na metodzie tutoringu szkolnego. Udział w tym przedsięwzięciu daje szanse na wprowadzenie do szkoły edukacji zindywidualizowanej i zaistnienie pozytywnych zmian  w wielu obszarach jej działalności.

Udział w projekcie umożliwi w szczególności:

ITS

Realizatorem ogólnopolskiego projektu „Wychować człowieka mądrego. Wprowadzenie modelu pracy wychowawczej i resocjalizacyjnej z zastosowaniem metody tutoringu szkolnego jako profilaktyki pozytywnej problemów w polskiej szkole” jest Instytut Tutoringu Szkolnego.

Instytut Tutoringu Szkolnego to placówka Towarzystwa Edukacji Otwartej, która kontynuuje dotychczasową (realizowaną od roku 2008) działalność Towarzystwa na polu upowszechniania, badania i rozwoju tutoringu w oświacie.
Instytut Tutoringu Szkolnego to zespół praktyków, którzy mogą pochwalić się wieloletnim doświadczeniem w pracy w charakterze tutorów w szkołach publicznych i niepublicznych.
Instytut Tutoringu Szkolnego ma duże doświadczenie w implementacji tutoringu do szkół podstawowych, gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych w całej Polsce.
Instytut Tutoringu Szkolnego jest niepubliczną placówką badawczo-rozwojową i szkoleniową. Celem działalności Instytutu jest badanie, monitorowanie, rozwijanie oraz upowszechnianie metody indywidualizacji procesu nauki i wychowania określanej jako „tutoring szkolny”.
Instytut promuje i upowszechnia myśli i praktyki pedagogiczne Janusza Korczaka i Janusza Tarnowskiego będących podstawą pracy tutora szkolnego.

Misją Instytutu Tutoringu Szkolnego jest: wychować człowieka mądrego.

Dyrektor merytoryczny Instytutu jest autorem licznych programów tutorskich, w szczególności w zakresie tutoringu wychowawczo-rozwojowego, wdrażanych w formie innowacji na terenie całego kraju.

Instytut posiada biura we Wrocławiu, Warszawie i Częstochowie, działa na terenie całego kraju i za granicą.

Tutoring szkolny w pigułce

Metoda tutoringu szkolnego stosowana jest od 1995 roku w  szkołach „ALA” Autorskich Liceach Artystycznych i Akademickich, a od 2008 roku rozwijana jest w kilkuset szkołach publicznych i niepublicznych w Polsce.

Tutoring jest dla szkoły:

Tutoring jest dla nauczyciela:

Tutoring w Gdyńskiej Szkole Społecznej 2017/2018


Wakacje, ale nauczyciele nadal pracują

Już rozpoczęły się wakacje , a Grono Pedagogiczne Gdyńskiej Szkoły Społecznej zamiast na leżaku, na plaży czy na spacerze w lesie, spędza czas w szkole prawie na lekcji, bo na szkoleniu w ramach projektu 'Wychować człowieka mądrego”.

Do projektu zakwalifikowały się tylko 64 szkoły z całej Polski, a wśród nich- MY.

W pierwszy wakacyjny poniedziałek i wtorek, pod czujnym okiem Asi- tutora- praktyka, zgłębialiśmy  tajniki tutoringu szkolnego , określaliśmy relacje tworzące się podczas  tutoriali z uczniami, określaliśmy zasady indywidualnych spotkań, których celem jest wspieranie uczniów w ich indywidualnym rozwoju, odkrywanie i rozwijanie ich mocnych stron.

Po cyklu szkoleń (bo to dopiero początek) w roku szkolnym 2017/2018 realizowana będzie w szkole innowacja pedagogiczna o nazwie 'Wychować człowieka mądrego”

Dziękuję wyjątkowemu Zespołowi za  wyjątkowe spojrzenie i na siebie i na innych, dziękuję za wyjątkową moc wspierania, zrozumienia i działania, i  życzę Wam wszystkim wyjątkowych wakacji!

Małgorzata Kusyk – Dyrektor GSS