O gimnazjum
Gdyńska Szkoła Społeczna- Gimnazjum powstała w 1999 r, jako jedna z dziewięciu szkół w Polsce, objęta jest patronatem Polskiego Stowarzyszenia Pedagogów i Animatorów KLANZA.
Organem prowadzącym szkołę jest Polskie Stowarzyszenie na Rzecz Edukacji i Integracji „Tacy Sami”,
która jest organizacją pożytku publicznego. Więcej…
Na każdym poziomie edukacji tworzona jest jedna klasa, maksymalnie 18-osobowa.
W szkole nauczane są trzy języki obce: j. angielski (dla wszystkich), j. niemiecki i j. hiszpański (do wyboru) z podziałem na grupy zaawansowania. Ze względu na zwiększoną ilość godzin, przedmioty typu: j. polski, matematyka, historia czy geografia realizowane są w poszerzonym zakresie, zaś realizację programu z przedmiotów typu biologia, chemia i fizyka rozłożono na trzy lata.
Uczniowie mają możliwość wyboru zajęć sportowych, w których chcieliby uczestniczyć, np. piłka nożna, koszykówka, siatkówka; które odbywają się w wynajmowanej przez szkołę sali na terenie pobliskiej Akademii Morskiej, a także zajęć na basenie. W szkole działa Szkolne Koło Turystyczne organizujące wycieczki krajoznawczo-turystyczne.
Uczniowie udzielają się w pracach Samorządu Szkolnego, inicjując różnego rodzaju szkolne imprezy np. spotkanie z Mikołajem i elfami, Dzień Nauczyciela, noc w szkole, Dzień Dziecka na sportowo, czy na rzecz innych, np.: sztab WOŚP-u , festyny rodzinne, podczas których wspieramy akcje charytatywne, np.: Bieg Charytatywny „Skrzydła u nóg”, akcja „Parada żonkilowa” na rzecz Hospicjum św. Wawrzyńca.
Gimnazjaliści szkolą się jako wolontariusze, dzięki stowarzyszeniu KLANZA, i biorą udział, jako wolontariusze opiekujący się młodszymi dziećmi, w półkoloniach zimowych i koloniach letnich organizowanych przez Stowarzyszenie, a także prowadzonych przez animatorów Klanzy festynach odbywających się na terenie naszego województwa.
Do szkoły uczęszczają także uczniowie niewidomi i słabowidzący. Jest to jedna z pierwszych szkół w Polsce, która zaczęła przyjmować i nauczać dzieci niewidome w miejscu zamieszkania, bez skazywania ich na wyjazd z rodzinnego domu i pobyt w internacie, a także jedyna szkoła w województwie pomorskim, w której na tak dużą skalę naucza się w integracji dzieci z dysfunkcją wzroku. Daje to niepełnosprawnej młodzieży możliwość lepszego startu w dorosłe życie, a uczniów pełni sprawnych zaznajamia z problemami osób niewidomych, uczy wzajemnych, serdecznych relacji i uwrażliwia na potrzeby innych. Gimnazjaliści uczą się też wspólnego pokonywania wielu barier i stereotypów również dzięki uczestnictwu w wielu warsztatach społecznościowych organizowanych przez szkołę i inne placówki, np.: gdyńską „Wymiennikownię”.
W ramach działań edukacyjnych połączonych z integracją w szkole organizuje się kilkudniowe wycieczki lub wyjazdy w góry, zajęcia dodatkowe, wyjścia do kina, teatru, czy na wystawy oraz prowadzi zajęcia artystyczne i Galerię Sztuki Szkolnej.
Uczniowie realizują szereg projektów multiprzedmiotowych np. gra komputerowa ”Gwiezdne wojny, najdalsze rubieże”, prezentacja multimedialna „Układ słoneczny” czy „Ptaki na naszych podwórkach” prezentowane w młodszych klasach, a także uczniom w innych szkołach np. w gimnazjum w Redzie czy w Rumii. Często sami inicjują projekty np. na rzecz Dziennego Domu Opieki Społecznej przy MOPS w Gdyni – „Gimnazjalisci dla seniora”, czy na rzecz Schroniska dla zwierząt w Dabrówce – „Buda dla psa- gimnazjaliści dla zwierzaka”
Co dajemy Waszym dzieciom?
- Klasy gimnazjalne z rozszerzonym programem jezyka angielskiego (podział klas na grupy według stopnia zaawansowania).
- Szkoła mała – wszystkie dzieci dobrze znane, obcy nie „kręcą się” po szkole.
- Małe klasy – nauczyciel ma czas dla każdego ucznia, zna jego mocne i słabe strony, umiejętnie wspiera (grupa do 18 osób).
- Metody i formy pracy dostosowane do indywidualnych potrzeb i możliwości uczniów.
- Od 2012 roku prowadzone są treningi Bioofeedback z użyciem specjalistycznego sprzętu.
- Rozszerzony program języka polskiego i matematyki.
- Język angielski – 5 godzin w tygodniu (4 obowiązkowo + 1 dodatkowo:) – przygotowyjemy do FCE
- Język niemiecki lub hiszpański – 2 godziny w tygodniu.
- przygotowujemy do państwowych egzaminów językowych
- Wf realizowany w formie fakultetów do wyboru (basen, siatkówka, koszykówka, piłka nożna, judo, Szkolne Koło Turystyczne)
- Możliwość zdobycia karty pływackiej, rowerowej i motorowerowej.
- Liczne koła zainteresowań – odbywają się zaraz po lekcjach.
- Rodzice współuczestniczą przy organizacji życia szkoły.
- Nauczyciele zawsze dostępni na indywidualne rozmowy, wszelkie problemy wychowawcze rozwiązujemy natychmiast, poprzez bieżące spotkania i rozmowy z rodzicami.
- Terapia pedagogiczna i opieka psychologiczna.
- Doradztwo zawodowe dla klas III gimnazjum.
- Warsztaty edukacyjne realizowane we współpracy z Akadamią Medyczną w labolatorium chemicznym.
- Zajęcia z nauki udzielania pierwszej pomocy.
- NOWOŚĆ!!! Treningi Biofeedback!
Film o naszej
Nasza Szkoła
Gdyńska Szkoła Społeczna założona została przez grupę nauczycieli i rodziców w 1990r.
Placówka jest prowadzona przez Stowarzyszenie Nauczycieli w Gdyni z siedzibą przy ul. Kapitańskiej 37.
W kwietniu 2005 roku stowarzyszenie zmieniło nazwę na:
Polskie Stowarzyszenie na rzecz Edukacji i Integracji „TACY SAMI”
oraz otrzymało status organizacji pożytku publicznego.
Misja Szkoły
Chcemy, aby nasza szkoła była miejscem, do którego dzieci przychodzą z radością.
Radość ta powoduje, że uczą się chętnie i lepiej, są bardziej odpowiedzialne za siebie i innych.
Przygotowują się ,aby w dorosłym życiu osiągnąć sukcesy.
Dziecko w centrum naszej uwagi:
- rozbudzanie zainteresowań dzieci,
- wynajdowanie szczególnych talentów i predyspozycji u każdego dziecka,
- rozumienie jego potrzeb i emocji,
- odpowiedzialne kierowanie dzieckiem,
- wspólna praca wychowawcza z rodzicami.
Szczególną opieką otaczamy dzieci niewidome i niedowidzące.
Na co kładziemy nacisk
Staramy się, aby uczeń bardzo dobrze czuł się w murach szkolnych, aby zajęcia lekcyjne były ciekawe i na wysokim poziomie.
Dzięki niewielkim klasom nauczyciele mają możliwość nawiązania indywidualnego kontaktu z każdym uczniem.
Co nas wyróżnia
W październiku 2003r. otrzymaliśmy tytuł „Szkoły z Klasą”.
W 2002 roku Gdyńska Szkoła Społeczna otrzymała medal w konkursie „Gdynia bez barier”.
W naszej szkole uczą się również uczniowie niedowidzący i niewidomi, co pozwala przełamać wiele barier wśród młodzieży.
Dzięki max. 16 uczniom w klasie możemy indywidualnie podchodzić do każdego ucznia.
Korzyści z integracji dla dzieci widzących:
- uczą się wrażliwości społecznej i szerszego postrzegania świata;
- uczą się współpracy z różnymi ludźmi.
Korzyści z integracji dla dzieci niewidzących: - są takimi samymi członkami społeczności – co w dorosłym życiu ułatwi im funkcjonowanie;
- uczą się blisko domu, a nie daleko od rodziny, emocjonalnie zdrowsze.
Nasi absolwenci dostają się do najlepszych trójmiejskich szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych!